Uusi Sale Monnankatu – keskiössä nykyaikaisuus ja asiakaslähtöisyys

Tuoreita leivonnaisia on tarjolla viikon jokaisena päivänä, Sale Monnankadun myymäläpäällikkö Stiina Hirvilammi kertoo.

Sale Monnankadun myymälään saapuvan vastaanottaa lämmin herkullinen tuoksu. Paistopisteen suolaiset ja makeat vetävät puoleensa – ja keräävät kiitosta.

– Paistamme viikon jokaisena päivänä itse esimerkiksi leivät, pullat, piirakat ja pizzat. Asiakkaat hyödyntävät ahkerasti paistopisteen tarjontaa. On hienoa, että voimme tarjota heille tuoretta leivonnaista niin arkisin kuin viikonloppuisinkin, myymäläpäällikkö Stiina Hirvilammi sanoo.

Uuden myymälän avajaisia vietettiin toukokuun lopulla 2019. Hirvilammi kertoo asiakkaiden ottaneen uudet tilat hienosti vastaan.

– Toiminta on lähtenyt käyntiin todella hyvin. Olemme saaneet pelkästään positiivista palautetta, mikä kertoo siitä, että uusi myymälä on onnistunut. Tuotevalikoimat, asiakaspalvelu ja aukioloajat miellyttävät ihmisiä.

Asiakasta kuunnellaan – esimerkiksi hedelmäosastolle on otettu uusia tuotteita asiakkaiden toivomusten perusteella.

Monnankadun Sale sijaitsee keskeisellä paikalla isojen asuinalueiden välittömässä läheisyydessä. Asiakaskunta koostuukin pääasiassa Lajon, Lensun, Nummen, Paroalhon ja Kourujärven asukkaista.

– Toki meillä käy paljon myös ohikulkumatkalaisia. Tästä kuljetaan paljon esimerkiksi Monnasta, Kodisjoelta ja Vasaraisilta keskustaan ja toisinpäin. Paljon on sellaisia vakioasiakkaita, joiden kanssa vaihdellaan kuulumisia, Hirvilammi hymyilee.

Hirvilammi painottaa, että hymy ja kiitos ovat aina arvossaan.

Asiakaskokemus ja energiatehokkuus isossa roolissa

Noin 800 neliön myymälän tuotevalikoima on erittäin laaja, ja se on suunniteltu asiakaskunnan tarpeiden mukaiseksi. Isot tilat mahdollistavat myös sen, että tuotteiden esillepanot ovat selkeät.

– Pääasiassa meillä on päivittäistavaraa, mutta täältä löytyy myös käyttötavaraa kuten esimerkiksi lankoja, keittiötarvikkeita ja sukkia. Meillä pystyy tekemään yhtä lailla niin sanotut isot ostokset kuin täydennyksetkin.

Myymälän suunnittelussa panostettiin onnistuneeseen asiakaskokemukseen ja energiatehokkuuteen. Monnankadun Salessa on LED-valaistus, maalämpö ja uusinta jäähdytystekniikkaa. Esimerkiksi kylmätekniikan lauhdelämpö hyödynnetään myymälän jäähdyttämisessä ja lämmittämisessä.

– Nykyaikaiset kalusteratkaisut ja pikakassat ovat parantaneet asiakastyytyväisyyttä entisestään. Pikakassat ovat iso osa palvelua, sillä ne nopeuttavat asiakkaan kauppareissua. Rohkeasti kokeilemaan, me kyllä opastamme ja autamme, Hirvilammi kannustaa.

Monnankadulta löytyy myös käyttötavaraa, kuten lankoja ja keittiötarvikkeita.

Palvelukenttää laajentavat ABC automaattiasema, Postin ja PostNordin pakettipalvelut sekä Veikkaus-piste ja kahviautomaatti. Pihalta löytyy myös koiraparkki, joka syntyi asiakkaiden toivomuksesta.

– Asiakkaan huomioiminen on kaikki kaikessa, sillä olemme täällä heitä varten. Hymy ja kiitos ovat aina arvossaan. Asiakkaita kuunnellaan ja heidän tarpeitaan pyritään toteuttamaan mahdollisuuksien mukaan. Esimerkiksi hedelmäosastolle olemme ottaneet uusia tuotteita näiden toiveiden pohjalta.

Paistopisteellä on suolaista ja makeaa leivonnaista moneen makuun.

Vahvasti mukana jokapäiväisessä arjessa

Asiakaslähtöisyys korostuu kaikessa Osuuskauppa Keulan toiminnassa. Tyytyväisyydestä kertoo jotain se, että asiakasomistajia on jo yli 31 000.

– S-Etukortti on ahkerassa käytössä tässä meillä, kuten myös muissa myymälöissä. Keula pystyy täyttämään laajasti asiakkaiden tarpeet. Olemme vahvasti mukana ihmisten jokapäiväisessä arjessa, Hirvilammi sanoo.

Hän tietää mistä puhuu, sillä side Keulaan on varsin vahva. Hirvilammen isoisän isä oli yksi Osuuskauppa Keulan perustajajäsenistä. Hirvilammi itse tuli taloon vuonna 2002.

Pikakassat nopeuttavat asiakkaiden kauppareissua. Henkilökunta opastaa mielellään kassojen käytössä.

– Työskentelin ensin Prismassa, josta siirryin Lahdenkadun Salen myymäläpäälliköksi vuonna 2007. Sieltä tie vei Eurajoen S-marketiin ja Monnankadulle siirryin vuosi ennen uuden myymälän valmistumista. On hieno mahdollisuus päästä kokemaan erilaisia tehtäviä ja työympäristöjä saman työnantajan palveluksessa.

Toimivan arjen toteutumisesta Sale Monnankadun myymäläpäällikkö antaa kiitosta koko kahdeksan hengen henkilökunnalle.

– Asiakkaat pitävät meidän henkilökunnastamme. Meitä kehutaan positiivisiksi, joustaviksi ja palvelualttiiksi. Olemme pieni kauppa isolla valikoimalla, joten ihmisläheisyys on yksi iso osa päivittäistä toimintaa, Hirvilammi painottaa.

Uusi Sale Monnankatu avattiin toukokuun lopulla 2019.

Sale Monnankatu palvelee arkisin klo 7.00-22.00, lauantaisin klo 8.00-22.00 ja sunnuntaisin klo 10.00-22.00. Katso lisää tästä.

Ota Keulan Salet seurantaan Facebookissa tästä.